گزارش یک زیارت

به نام خدا


- خانم ببخشید من چادر ندارم میشه یه چادر بدین؟

+ دخترم تشریف ببر باب الجواد از دفتر امانات چادر بگیر خوشکلم.

- ممنون.


در راه باب الجواد


یک پیر مرد زائر با غیض :

+عربا حجابشونو رعایت می‌کنن ولی اینا نه...

- حاج آقا دارم میرم چادر بگیرم. 

+ (فریاد می‌زند) تو حرم امام رضا هر طوری دلشون میخواد می‌گردن

- آقای محترم من حجاب دارم فقط چادر ندارم که دارم میرم بگیرم. بعدشم من مسئول اعمال خودم هستم.

+ (همچنان با فریاد) پس امر به معروف و نهی از منکر چی میشه؟ 

با خودش تکرار می‌کند:

+ شعور ندارن ، هرطوری دلشون میخواد می‌گردن ، خدا ذلیلتون کنه ...


باب الجواد دفتر امانات...


- آقا لطفاً به ما سه تا چادر بدید

+ اینجا چادر نداریم 

- اما به ما گفتن از اینجا بگیریم

+ اشتباه کردن


باب الجواد ورودی خواهران


خادم حرم از فاصله ده متری:

+ خانومم چادرت کو ؟

- سلام. نمیخوام برم تو یه سؤال دارم ، بیام جلو؟

+ بپرس

- (دو قدم به جلو می‌روم) ببخشید من از کجا باید چادر بگیرم؟

+ دفتر امانات

- رفتم نداشتن

+ صندوق امانات

- کجاست؟

+ پشت سرت



صندوق امانات:

- سلام آقا لطفاً به ما سه تا چادر بدید

+ کارت شناسایی

- مگه برای چادر هم کارت شناسایی لازمه ؟

+بله

(خدا خدا می‌کنم کارت ملی‌ام همراهم باشد)

- بفرمایید



ورودی حرم


+ خانومم رژ لبت (دستمال مرطوب را در دستانم می‌گذارد)

- رژ ندارم خانوم

+ (به صورتم نگاه می‌کند و چیزی نمی‌گوید)


+ (به بطری آب معدنی نگاه می‌کند) باز کن بخور

- روزه دارم نمی‌تونم

+ صبر کن افطار بشه بخور

- هنوز تا افطار یک ساعت مونده

+ باید صبر کنی خانم


آب را همان جا گذاشتم و داخل صحن شدیم...


دوستم رو به من گفت :

+ چقدر هوا گرمه


یک خادم آقا:

- تو حرم امام رضا اومدی میگی گرمه؟ چرا اومدی اصن؟



آن دوستم که سنی است گفت: 

بخدا امام رضا راضی نیست.

کوثر اگه مردم اینجا بد بشن امام رضا از اینجا میره...


امام رضا از اینجا میره...

۱۵:۴۳
دچارِ فیش‌نگار
۱۸ خرداد ۹۸ , ۱۵:۴۸
:) مطمئنی حرم سامرایی کاظمینی جایی نرفتی؟
چقدر عصبانی بودن خادما و مردم!؟ 🤔

پاسخ :

تازه راننده های اتوبوسم تا فهمیدن مسافریم کرایه رو دو برابر گرفتن :/
چمون شده ؟
دچارِ فیش‌نگار
۱۸ خرداد ۹۸ , ۱۶:۳۵
:)) مشهدیا همین دیگه :|
اقلشون#

پاسخ :

قانع شدم :))
میم میم
۱۸ خرداد ۹۸ , ۱۶:۵۰
اون طنین و تکرار امام رضا از اینجا میره دلمونو لرزوند.
من فکر میکنم خادمان امام رضا معرکه هستن. پارسال اربعین حرم امام علی(ع) امام حسن(ع) و حضرت ابوالفضل، خادمها زائرها رو با لگد میزدن. با چشمم دیدم.

پاسخ :

این جمله خیلی به دلم کارگر افتاد...

اوه اوه جنگه مگه ؟ 
خدایی خادمای امام رضا بد نیستن ولی هنوز جا داره یکم مهربون تر باشن، حداقل با دخترایی که چادر ندارن.
Parad ox
۱۸ خرداد ۹۸ , ۱۷:۰۸
بعضی وقتا  امر به معروف و نهی از منکر کردن یه سری افراد هیچ تاثیر مثبتی روی بقیه نداره و باعث خشم و ناراحتی میشه :)

پاسخ :

سلام
حقیقتاً همنطوره :)
میم میم
۱۸ خرداد ۹۸ , ۱۷:۲۶
اون آقایی که میگید رو نمونه ش رو دیدم. نزدیک های صحن انقلاب بودیم که شنیدم یکی پشت سرم نچ نچ میکنه. رومو برگردوندم دیدم یه بابایی داره به یه دختر خانمی که چادر سرش نیست نچ نچ میکنه و اون خانم هم گارد گرفته بود بزنه شل و پلش کنه.
به نظرم آدم یا باید جرأت داشته باشه درست و درمون بره انتقاد کنه یا اگه نداره بهتره همون نچ و تُچ هم نکنه

پاسخ :

نچ و تُچ 😅
خورشید ‌‌‌
۱۸ خرداد ۹۸ , ۱۷:۵۷
چه‌قدر حیف و چه‌قدر غمگین‌کننده. 
من همیشه مشهد و حرم برام امن بوده. همیشه بهم کمک کرده‌ند و ازم محافظت کردند و باهام مهربون بوده‌ند. قلبم خیلی غمگین شد بعد خوندنش. حرم تنها جای امن دنیاست. حق همه‌ست که اون‌جا براشون امن باشه. 
طنین اون جمله دل من رو هم لرزوند و ترسوند.

پاسخ :

ولی با این حال حرم هنوز هم بهترین و امن ترین جای دنیاست :)
لوسی می
۲۰ خرداد ۹۸ , ۱۳:۲۱
بیشتر اوقات خوبن که :)
مثلا قضیه آب برام منطقی بود خودمم تجربه شو داشتم. یا کارت شناسایی برای چادر.

منم یه بار میخواستم از یه راهی رد بشم که بین دو تا نرده باز بود خادمه چنان با اون چوبِ پرش محکم چندبار بهم زد واااقعا شاکی شدم :/ اصلا نشستم به گریه بیشتر برای اینکه خادمش مرد بود خیلی بهم برخورد :((

قبول دارم تو مشهد بهتره کسی نفهمه اهل مشهد نیستین. :/

پاسخ :

آره قطعاً بیشتر اوقات خوب هستن :)
ببشتر ناراحتیم از این بود که با یک دوست اهل سنت اونجا رفتیم و دوست نداشتم نظرش راجع به شیعه ها بد بشه 
حمیده
۲۱ دی ۰۲ , ۱۶:۱۰

چقد خندیدم از بهانه هات :)

زن امام رضا و دختر امام رضا و خاهر امام رضا حجاب داشتن

تاریخم خونده باشی همشونم اهل علم و فضل بودن اما محرم نامحرم براشون مهم بوده

اگه بگی خب اون مسایل مال قدیمه باید بپرسم چرا رفتی زیارت امامی که مال قدیمه

اگ بگی امام و قبول دارم باید سیره امام رو هم قبول کنی

سیره امام هم میگه امر به معروف و نهی از منکر

شکر خدا امام نرفتن ازونجا که خادما و زایراش هنوز اهل حلال و حرومن و حواسشون هست کسی بی چادر و با ارایش وارد نشه

من خیلی خوشحال شدم امام تو‌حرمش غریب نیست و حرمتش حفظ میشن

به تو باشه لخت باید رفت زیارت امام قبول میکنه :)))

نه گلم امام به دل تو نیست :) ناراحتی نرو زیارت. اسلام مسلمون دلبخواهی نمیخاد. امام هم زائر هم اهل گناه هم اهل ثواب نمیخاد. :) 

پاسخ :

دلت خیلی پره حمیده خانوم.
سخت نگیر، کسایی که میخواستن منظورمو بفهمن، فهمیدن.
در مورد حجاب خیلی حرف دارم بزنم ولی اینجا بحث درمورد حجاب نبود. بحث درمورد نحوه برخورد بود. امام رضا هم قربونش برم چهارسال پیش به اندازه کافی طلبید، نیاز به موکل هم نداره که کی بره زیارتش و کی نره. 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan