«یک مطالعه در سبز» به معنای واقعی کلمه 🌾

به نام پروردگار


لیوان چای را روی میز کنار پنجره می‌گذارم. تلفن همراهم را برمیدارم و شروع می‌کنم به مطالعه وبلاگ هایی که از قبل نشان کرده بودم برای خواندن. این سکوت محض آخر هفته ها را دوست دارم. 

اصلاً گذشت زمان را نمی‌فهمی وقتی کسی نیست که سکوت بعدازظهر پنج شنبه بهاری‌ات را بشکند.

سرم را بلند می‌کنم و به سمت پنجره می‌چرخانم ، نورش چشمانم را اذیت می‌کند. خدا می‌داند چند ساعت گذشته، بی‌چاره لیوان چایِ سرد شده‌ام...

آن طرف پنجره تا چشم کار می‌کند سبز است سبزِ سبز. این همان چیزی است که عاشقش هستم...

 «یک مطالعه در سبز»

یکی از اساتید می‌گفت : شما گیاه شناسید، به هرجا نگاه می‌کنید اسم فرزاندانتان را مرور کنید.

فرزندانم را با اسم و فامیل حضور غیاب می‌کنم ؛ لیپیدیوم درابا ، مدیکاگو ساتیوا ، کالندولا آفیسینالیس ، فوماریا آفیسینالیس ...



با تمام وجودم نفس می‌کشم و با تمام توانم نگاه می‌کنم. یک مزرعه، دو مزرعه ، سه مزرعه، یک روستا، دو روستا...

آفتابی که از میان ابر ها جا باز کرده بود و نباتات را به رنگ سبز روشن درآورده بود. پرنده هایی که دو به دو باهم حرف می‌زدند و خوش و بش می‌کردند و آمدن اردی‌بهشت عزیز را نوید می‌دادند.

آن طرف روستا پر از تپه هایی بود که مثل موج‌های دریا روی هم سوار شده بودند و خیال آرام گرفتن نداشتند.

باورم نمی‌شد این منم که به این همه زیبایی نگاه می‌کند. باورم نمی‌شد همه این‌ها واقعی باشند. شاید هم نبود ، شاید یک رؤیای صادقه بود...

در هر لحظه از بهار یک «من» متولد می‌شود و عاشق می‌شود .



پ.ن : تمام داستان این وبلاگ همین است... همه چیز از یک بهار شروع شد.

شما عاشق چه فصلی هستید؟

۲۰:۲۸
چارلی ‌‌‌
۲۲ فروردين ۹۸ , ۲۱:۲۵
من تابستون رو دوست دارم! نه به خاطر خود فصلش، بخاطر اینکه همیشه بهترین کارها و خاطراتم برای این فصل بوده. تابستون همیشه برای من با کتاب داستان همراه بوده. با تجربه های جدید. خصوصا حالا که دانشگاهم، تابستون برای من یعنی خونه :)

اما صرف نظر از اینکه هرکسی چه فصلی رو دوست داره، فکر میکنم همه با خوندن این پست قشنگ عاشق بهار بشن :)

پاسخ :

سلام ، دومین فصل مورد علاقه من هم تابستونه. یاد آور بستنی و آب بازی و تعطیلات. عاشق فیلم دیدن تو شبهای تابستونم.

+ نمیدونم چرا انتظار داشتم شما پاییز رو انتخاب کنید :)

سپاس چارلی عزیز و موفق باشید🌾
فاطمه م_
۲۲ فروردين ۹۸ , ۲۲:۲۱
جسارتا پاییز :))
ولی انصافا اردیبهشت خیلی ماه قشنگیه😍

پاسخ :

پاییز فصل عُشّاقه دیگه :)
حدیث داریم که ماه اردی‌بهشت باشه و تولدت باشه و شیراز باشی رستگار دنیا و آخرتی :دی

آقاگل ‌‌
۲۳ فروردين ۹۸ , ۰۰:۲۳
اگر بحث فصل باشه و بخوایم دربارۀ فصل‌ها صحبت کنیم. من زمستون و شب‌های طولانیش رو به بقیۀ فصل‌ها ترجیح میدم. تازه از برف و سفیدی‌هاش بگزریم.

پاسخ :

جالبه ، شما اولین شخصی هستین که میبینم زمستون رو دوست داره.
 شب های طولانی و سرد باهمه سختی‌هاش نوید بخش یه صبح برفیِ سفیدِ زیباست .
به نظرم کسی که شبهای سخت و سرد زمستون رو دوست داره بیشتر از بقیه از پس سختی های زندگی بر میاد و کمتر ازشون می‌ترسه و بیشتر امیدواره. 
درست میگم ؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Designed By Erfan Powered by Bayan